. Dear followers we need your financial support to continue reporting you the voice of Christians in trouble. [Donate here]

Blasphemy: A Session Court Summoned Owners of 20 TV Channels

855

Bahawalpur police instructed to register cases against CEOs of five channels for broadcasting blasphemous content. In addition, courts informed only Geo had apologized but others neither apologized nor were they proceeded against.


Court ordered to register Blasphemy cases against 20 channels
Court ordered to register Blasphemy cases against 20 channels

Muhammad Ilyaz Qadri from village 71 Shumali had registered an application with the other district and sessions judge against the owners of 20 TV channels, including ARY, Express, Dunya, Samaa TV, Geo News and Dawn News, opposing that these channels had been broadcasting religiously controversial programs. In the meantime, Geo News has been accused of airing a controversial morning show over which it apologized to people, but none of the other channels apologized and shamelessly aired vulgar and religiously controversial programs.

Qadri opposed that the channels, nowadays rising a voice against scandalous broadcast in the Geo morning show, had themselves aired similar offensive programs. In the meantime, the Imam bargah Dur-e-Abbas manager has registered an application with the session’s court for filing of cases against five TV channels — ARY, Express, Dunya, Samaa and Ab Tak — opposing that Geo TV had apologized over the blasphemous broadcast but these channels never apologized. The court summoned the owners on June 5.